آخرین مطالب

برای کاهش استرس این ورزش‌ها را امتحان کنید

برای کاهش استرس این ورزش‌ها را امتحان کنید اجتماعی

برای کاهش استرس این ورزش‌ها را امتحان کنید

  بزرگنمایی:

همه ما می‌دانیم که ورزش کردن بهترین راه دورکردن استرس است اما ورزش‌ها و تمرینات خاصی وجود دارند که درنابودی استرس، بهترین عملکرد را داشته باشند؟


 به دلیل بالا رفتن میزان کورتیزول و آدرنالین در بدن ایجاد می‌شود. این هورمون‌ها هنگام دریافت یک تهدید یا ترس، بدن را برای واکنش “جنگ و گریز” برانگیخته می‌کنند. این واکنش در دوران پیش از تاریخ کارآیی داشت اما این روزها، ما دیگر به انفجار انرژی برای فرار از دایناسورها نیاز نداریم

حالا، همه ما می‌دانیم که ورزش کردن بهترین راه دورکردن استرس است اما ورزش‌ها و تمرینات خاصی وجود دارند که در نابودی استرس، بهترین عملکرد را داشته باشند؟



تنیس

تنیس برای تسکین استرس، عالی است، اضطراب را کاهش می‌دهد و اعصاب خسته و فرسوده را آرام می‌کند. تنیس یک ورزش هوازی است که هورمون استرس را تنظیم کرده و ترشح اندروفین را در مغز تشدید می‌نماید. اندروفین که به آن هورمون شادی هم می‌گویند، هورمونی است که خلق و خو را کنترل می‌کند. زدن توپ از پس و پیش، بسیار خوشایند است و موجب افزایش تاثیرات روان‌درمانگر تنیس می‌شود. حتی بهتر از این‌ها، تنیس قلب را سالم نگه داشته و پاها را قوی و محکم می‌کند!

تمرینات اینتروال

تمرینات اینتروال مشتمل بر تمرینات سبک یا سنگین همراه با استراحت یا دوره‌های آرام‌سازی است. این تمرین برای تسکین استرس عالی است چون ضربان قلب را بالا نگه داشته و شما را وادار به حرکت‌های متوالی و سریع می‌کند. و راهی فوق‌العاده برای موقتا مشغول کردن ذهن است!

یک نکته خیلی خوب در مورد تمرینات اینتروال این است که شما مجبور نیستید یک یا دوساعت در باشگاه وقت صرف کنید. یک تمرین متوسط، 30 دقیقه طول می‌کشد و وقت زیادی برای کارهای دیگر باقی می‌گذارد. طبق مقاله‌ای در AskMen، تمرینات شدید و با قدرت، به شما در غلبه بر ناکامی و پرخاشگری کمک کرده و این در درازمدت به‌نفع سلامت شماست.

یوگا

علی‌رغم باور عمومی، یوگا تنها برای خانم‌ها نیست. آقایان هم می‌توانند از تاثیرات آرام‌بخش یوگا استفاده کنند. به‌عنوان یک ورزش، یوگا در چربی‌سوزی و قوی کردن بدن، فوق‌العاده است، انعطاف‌پذیری را بیشتر کرده و وضعیت بدن را اصلاح می‌نماید.

یوگا به‎علت قابلیت آرام کردن روح و تقویت تمرکز، مشهور است. این تمرین، به شما اجازه می‌دهد قدمی به عقب برداشته و به هر موقعیتی از زاویه‌ای متفاوت نگاه کنید. این به شما کمک می‌کند تصویر بزرگ‌تری را دیده و دوباره تمرکز کنید. وقتی شفاف‌تر فکر کنید، خواهید توانست تصمیمات بهتری بگیرید و در حل مشکلات کارآمدتر باشید.

بوکس

اگر می‌خواهید تمدد اعصاب کنید و خشم فروخورده‌تان را خالی کنید، دستکش‌های بوکس را به‌دست کنید و کیسه بوکس را با مشت‌های‌تان له کنید! بوکس، راهی عالی برای تسکین استرس است زیرا ورزشی ستیزه‌جویانه است و به شما اجازه می‌دهد احساسات قوی و گاها منفی را به احساسات مثبت تبدیل نمایید. و شما با بوکس، این‌کار را به سالم‌ترین شیوه ممکن انجام می‌دهید.

اگر برای مبارزه آماده هستید، با یک دوست مسابقه بدهید. مسابقه مشت زنی، راهی مفرح برای انجام یک تمرین عادی در ترازی متفاوت است.

وزنه برداری

بیشتر بدنسازها موافقند که وزنه زدن، تمرینی موثر برای تبدیل انرژی منفی به مثبت است! مطالعات نشان می‌دهد که وزنه زدن با ترشح اندروفین‌های بیشتر در مغز، به تقویت روحیه کمک می‌کند. حتی بهتر، وزنه زدن، ناخوشی‌های مربوط به مفاصل را کاهش می‌دهد، عضلات را قوی نگه می‌دارد و قلب را هم تقویت می‌کند!



خبرنگار:احسان غلامی

صبح ملت نیوز


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

سرخپوشان پایتخت در تقابل یکدیگر

کوه خاییز آتش گرفته است

پایان تعطیلی مسابقات بدمینتون به دلیل کرونا

فرصت سه روزه PSG برای دائمی کردن قرارداد ایکاردی

لایحه امنیت زنان در برابر خشونت درخارج از نوبت رسیدگی می‌شود

واکنش کمالوندی به لغو احتمالی معافیت های هسته‌ای برجامی

اعضای پنج باند سارق در دزفول دستگیر شدند

مُهر وضعیت قرمز همچنان بر پیشانی خوزستان

تئاتر بهبهان داغدار مهرداد آراسته شد

رای منتخبان مردم به 6 دبیر هیئت رئیسه مجلس یازدهم

اولین رویداد فروش آنلاین آثارهنری هنرمندان کشور درسطح بین المللی

یکی از صندوقداران وام خانگی صندوقداران وام خانگی باید برنامه منظم داشته باشند در غیر این صورت کنار بروند

ویژگی‌های انتخابات مجلس یازدهم از نگاه وزیر کشور

محور دهدز - ایذه - سد کارون 4 بهسازی می‌شود

مصرف‌کنندگان دخانیات؛ ناقلان بالقوه کرونا

شلیک دولت ترامپ به خود با لغو معافیت‌های هسته‌ای ایران

انتقاد عضو شورای اسلامی شهرستان اندیکا از شرکت گاز

مریدانی که خود مراد بودند

راهکارهایی برای رهایی از افکار منفی و مزاحم در دوران قرنطینه

جلسه برقراری صلح و سازش بین دو طایفه بزرگ از روستای بدیل برگزار شد

منتخب مردم شوشتر و گتوند در مجلس یازدهم عنوان کرد: زیرساخت های شبکه آب و فاضلاب استان خوزستان مشکلات جدی دارد.

اطلاعیه استخدامی نیروی انتظامی منتشر شد

تایسون: هالیفیلد نخستین حریف من نیست

وضعیت کرونا در دزفول مناسب نیست

آتش سوزی بیشه زارهای حاشیه رودخانه دز مهار شد

کوته‌نوشت‌های لاتینی ، فریده آرامیده (قسمت سوم)

زبان اسپانیایی سخت بود، پیشنهاد رئال را رد کردم!

اخراج 35 نفر از کارکنان پایگاههای اورژانس 115 تکذیب شد ​

🔘هم‌اکنون| نشست بررسی و رفع مشکلات آب و فاضلاب استان

توسعه شهری هیچ منافاتی با حفظ مواریث فرهنگی ندارد

توضیح یکی از پرسنل اخراجی اورژانس 115 دزفول

اضافه شدن 100 نفر به مبتلایان کرونا در دزفول

خستگی تصمیم!! و راههای مقابله با آن

آرامستان های دزفول فردا پنجشنبه تعطیل است

افزایش 300 درصدی قیمت مسکن در اردیبهشت

یادداشت روز - مجلس نو آغاز گر شکوفایی باشد ، نه یادآور دردهای گذشته

جنوب همیشه جنوب است با دستهای خالی

غرب برای هیولای داعش آماده نیست

اعلام زمان بازگشت به روال عادی در عربستان؛ بازگشایی مساجد و ازسرگیری پروازهای داخلی

برگزاری مسابقه فرهنگی هنری امتداد در شوش

لایحه مربوط به پرونده برانکو در موعد مقرر ارسال شد

💠نشست هم اندیشی اتحاد دزفول بزرگ قبل از شروع به کار مجلس یازدهم

اطلاعیه مهم روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست بهبهان در خصوص سوزاندن کاه و کلش محصولات کشاورزی

پژوهش،: لخته شدن خون علت مرگ بیماران مبتلا به کرونا می باشد

لبخند کودکان در میدان آزادی به روایت تصویر

اتفاق عجیب در مجلس یازدهم ، تخلف 8 نماینده دیگر در مدرک حوزوی و دانشگاهی محرز شد

کوته‌نوشت‌های لاتینی ، فریده آرامیده (قسمت دوم)

اطلاعیه خودجوش تاریخ دوستان بهبهان

تولدی عجیب در رامهرمز+فیلم

مهم‌ترین کلاسیکر تاریخ