• صفحه اصلی
  • سیاسی
  • فرهنگی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • ورزشی
  • فیلم سینما
  • تئاترو نمایش
  • جهان
Menu
  • صفحه اصلی
  • سیاسی
  • فرهنگی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • ورزشی
  • فیلم سینما
  • تئاترو نمایش
  • جهان
صفحه اصلی اخبار کسب و کار

لزوم برند سازی بستنی منحصر بفرد دزفول

شهرستان دزفول در کنار آثار تاریخی و طبیعی فراوان، صنایع دستی بسیار ، آداب و رسوم و سنت های گوناگون، محصولات خوراکی طبیعی ، خانگی وفروشگاهی متنوعی دارد که هر یک در نوع خود منحصر بفردهستند،یکی از این محصولات بستنی استثنایی دزفول است.

مریم مفتوح توسط مریم مفتوح
شهریور ۸, ۱۴۰۳
در اجتماعی, اقتصادی, غذا, فرهنگی
0
لزوم برند سازی بستنی منحصر بفرد دزفول
0
اشتراک گذاری ها
56
بازدیدها
اشتراک گذاری درواتس آپاشتراک گذاری در تلگراماشتراک گذاری در توییتر

یادداشت/
به دنبال برند سازی بستنی منحصر بفرد دزفول باشید

مریم مفتوح
شهرستان دزفول در کنار آثار تاریخی و طبیعی فراوان، صنایع دستی بسیار ، آداب و رسوم و سنت های گوناگون، محصولات خوراکی طبیعی ، خانگی وفروشگاهی متنوعی دارد که هر یک در نوع خود منحصر بفردهستند،یکی از این محصولات بستنی استثنایی دزفول است.
منحصر بفرد بودن بستنی دزفول بواسطه ی تهیه ی آن با شیر چرب و تازه ی گاومیش و مزه دار کردن آن با انواع چاشنی های طبیعی چون گلاب زعفران و.. بدون هر گونه مواد نگهدارنده و سرو آن در قالب های متفاوت با تزئینات زیبا و چشم نواز است .
سابقه ی طولانی تهیه و فروش این محصول و وجود فروشنده هایی با تقریبا نیم قرن سابقه ی فروش بستنی ، وجود منطقه ا ی با فروشگاه های متعددِ فروش بستنی در شهر دزفول، که برای همه ی اهالی شناخته شده و قابل دسترسی است ،آن را از جمله محصولاتی قرار داده که قابلیت تجاری سازی و تبدیل به برندی منحصر به دزفول نموده است .
اما چرا چنین ماده ی غذایی سالم و ویژه ای تا کنون تجاری سازی نشده و مراحل آن را طی نکرده است جای سوال و تاسف دارد؟؟و اکنون چرا این اتفاق خجسته نباید برای دزفول پیش بیاید که پتانسیل لازم را هم جهت اینکار دارد..

با توجه به این که تجاری سازی فرایند تبدیل ایده‌ها و اختراعات به محصولات یا خدمات قابل عرضه در بازار و در نتیجه کارآفرینی و کسب درآمد است. هر کالایی پس از تولید باید راه خود را به بازار باز کند،.
اگرچه فرایند تجاری سازی ایده و محصولی که در ذهن است، چندان هم ساده نیست و با چالش‌های بسیاری روبروست .
البته نباید از این نکته غافل بود که روشهای تجاری سازی با توجه به نوع هر کسب و کار متفاوت است .

انجام اقداماتی مهم و پیوسته درجهت معرفی و مطرح کردن بستنی دزفول و‌تلاش برای برندینگ این محصول ضرورت دارد موردی که کم کاری و بی تفاوتی فروشندگان این محصول که گاهی نسل دوم و سوم از این دست فروشندگان هستند و غفلت مسئولین ذیربط به آن دامن زده است.
درست است که ثبت مواریث طبیعی و سازه های تاریخی و محصولات هنری دست سازصنعتگران از جمله وظایف اداره میراث و گردشگری هر شهر و دیاری است ،اما مواد غذایی هم وجود دارد که خاص یک شهر بوده و جزیی از هویت و فرهنگ مردم محسوب می شوند که باید مورد توجه قرار گیرند .
حتما شهروندان بسیاری تا کنون به شهرهای مختلف ایران سفرکرده و آوازه ی چند ماده غذایی از جمله بستنی و فالوده ی شهرهای بسیاری را شنیده و مشاهده کرده اند که چه تبلیغات و چه امکاناتی از جهت بستنی شهرهای شان به راه افتاده است.
شنیده و دیده اید که به طور مثال فالوده ی شهر شیراز چه شهرتی بهم زده و همین فالوده اش مقصد گردشگری بسیاری از شهروندان ایران است تا در فروشگاه های سنتی و یا مدرن این شهر با تهیه و نوش جان کردن این محصول خوشمزه سفر خود را ماندگار کنند .
چه بسا مردم و مسئولین به فلان شهر می روند و با کمال ذوق و شوق بستنی برند شده ی آن شهررا سفارش می دهند اما از ثبت محصول شهر خود غافل گشته و از دنبال کردن مراحل برندیگ این محصول بازمانده اند.
برندسازی (برندینگ) به معنای طراحی و انتخاب یک نام،لوگو، و یا نشان تجاری برای یک کسب و کار است تا آن را ازسایر محصولات متمایز گرداند.
جوانان ما باید خود دست بکار شوند ،باید بکوشند دنباله ی فکرهای نو و درآمد زای خود را بگیرند و در عمل گام های بزرگی بردارند.و درصدد هرچه بیشتر جذب گردشگر باشند تا بدین وسیله به رونق شهر و دیار خود پرداخته و خود به رونق برسند .
فروشندگان بستنیِ خاص و استثنایی دزفول تا طی شدن مراحل برند سازی این محصول می توانند با فعالیت در فضای مجازی و معرفی محصول خود ،با استاندارد کردن محیط فروشگاه خود از حیث رعایت موازین بهداشتی ،زیبایی بصری محیط کار، خوش خلقی و روابط عمومی قوی و مشتری مداری و از همه مهم تر با تثبت مزه ،شکل و فرم ارائه ی محصول خود و سایر ویژگی های یک محصول خوب گامهای بزرگی بردارند، تا اتفاق خوب برندسازی بستنی گاومیش دزفول رقم بخورد.
پنجشنبه 8شهریور403

منبع: صبح ملت
برچسب ها: برندینگ،بستنی،سنتی،دزفول،تجاری سازی،
پست قبلی

شاسی‌ بلند پرآپشن چینی که از دنا پلاس توربو اتوماتیک ارزان‌تر است!

پست‌ بعدی

عراقچی: روابط با شورای همکاری خلیج فارس باید وارد مرحله جدیدی از درک متقابل شود

مریم مفتوح

مریم مفتوح

RelatedPosts

هیچ محتوایی موجود نیست
پست‌ بعدی
عراقچی: روابط با شورای همکاری خلیج فارس باید وارد مرحله جدیدی از درک متقابل شود

عراقچی: روابط با شورای همکاری خلیج فارس باید وارد مرحله جدیدی از درک متقابل شود

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پایگاه خبری صبح ملت نیوز یک رسانه مردم محور است که با تلاش جمعی از نویسندگان مستقل با گرایش های مختلف سیاسی و اجتماعی، فرهنگی برای ایجاد پایگاه خردورزی تلاش می کند. 

افزودن لیست پخش جدید